mylupus

Alla inlägg den 27 november 2016

Av Marie Philalden - 27 november 2016 19:41


Onsdagen kommer, 6 dagar efter min operation.

                                      

                                      NU RASAR ALLT


Min dotter är hemma denna dagen från jobbet, Lotta jobbar inom daglig verksamhet och är handikappad, hon skulle ta hand om mig medan min son och min man inte var hemma.

Morgonen är ett helvete, kan inte ens gå, kryper till toaletten för smärtorna är så svåra.

Hamnar på toaletten, försöker bajsa men det kommer bara blod, skriker för det gör så ont, svimmar, hamnar på golvet i duschen. Min dotter finner mig där, jag ligger och skriker, bloder rinner längs benen.

Hon ringer 112......

Ambulansen var snabbt på plats eftersom sköterskan bedömde att jag var i dåligt skick utav skriken som hon hörde.


Det kom in två män. Dom försökte ställa frågor till mig, jag kunde inte prata.

Lotta fick förklara så gott hon kunde.

Han vill kika hur det såg ut, han brast ut......

                                     VAD FAN HAR HÄNT HÄR?

                                               VEM HAR GJORT DETTA?

Jag fick en nål snabbt, proppade mig med morfin.

Där försvann jag och mitt minne.

Lotta fick berätta vad som hände denna dag. För mitt minne kom inte tillbaka förrän på torsdag morgon.

Jag kom in till akuten och där inne tog allt 5 min innan jag blev inlagd på kirurgavdelningen 34.


Nu började min resa på allvar.....

9 operationer på 28 dagar

Dom satte morfin pump på mig eftersom jag hade så svåra smärtor. 

På fredagen blev jag opererad för dom ville undersöka mina skador.

Enligt läkaren var min muskel blottad, ringmuskeln skadad, slemhinnan hängde ut och han hade skurit upp för mycket.

Jag kände hur livet rann ur mig.

Alla sprutor och kanyler jag fick, var totalt sönderstucken, hade kanyler överallt. Till och med i fötterna.

Varje dag, ibland flera gånger per dag åkte jag ner till narkos för sätta nya kanyler för mina kärl brast hela tiden.

Kampen för att orka hade knappt börjat.


Varje morgon när min sköterska kom till jobbet kom hon alltid direkt in till mig.

Satte sig vid min sängkant och höll mig i handen. Hon såg in i mina trötta ögon och peppade mig för att orka dagen. Jag sa samma mening varje morgon till henne.

                         "Snälla, jag orkar inte mer. Döda mig.........

För att ni ska förstå .......

Som läkaren sa till mig för att jag skulle förstå skadan.


Det såg ut som att..........

                         Någon hade lagt dit en handgranat och släppt säkringen


puss på er <3

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards