mylupus

Alla inlägg den 28 november 2016

Av Marie Philalden - 28 november 2016 16:42


Idag hade jag en tid till min reumatolog.

                      Äntligen, som jag har väntat.

Få en tid till reumatologen är nog det svåraste som finns, spelar ingen roll hur sjuk du än är.


Jag har sett fram mot denna dagen i vemod. 

Sen jag bytte reuma läkare har han gjort allt han kan för att ta bort min diagnos.

Hur kan man ta bort en diagnos som man aldrig blir frisk från?

I alla år har mina prover visat att jag har sjukdomen.

Han anser att blodproverna ljuger och att jag inte har SLE.

Om jag har inte har SLE kan jag ge honom en miljon. 
Undrar mest hur mina blodprover kan ljuga......


Idag hade jag familjen med mig.

Lotta och Sandra. Dom vet hur läkarna behandlar mig och jag skulle få hjälp av dom ifall han körde över mig.

Tror ni att han lyssnade på mig? 

                    NEJ

Som vanligt nochade han mig och bara körde sitt eget race.

Det enda han var orolig över var att jag hade förstärkning med mig.

Jag fick remisser i alla fall......

Ultraljud för hjärtat och för magen

Röntgen för handen och lungorna

Sen massa blodprover igen.

                                    Så nåt fick jag i alla fall.

Men lyssna på att jag har svårt att andas och att jag är svullen runt halsen intresserade inte honom.

Enklast är att skicka en remiss. Då slipper han undersöka mig.


Så jag har alla frågor kvar. Alla mina problem kvar. 

Bara att kämpa på....... Mot det okända


Fick vilat lite idag, tar på krafterna att köra bil.

Sen har jag städat klart det sista, så nu är det julfint hemma hos Marie.


Snart åker jag till Dottern för att sova där i natt.

Ska vara barnvakt åt barnbarnet Felix medan dom åker till Ullared

Jag får en riktig mysdag i morgon <3


Puss och kram <3

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards