mylupus

Alla inlägg den 1 december 2016

Av Marie Philalden - 1 december 2016 01:45


Vet i hur lätt det är att ta på sig "offerkoftan".

Efter mi skälsmässa, min operation, min sjukdom, dödfall, ångest.....

Så lätt att bära denna tunga och blöta kofta som bara trycker ner mig mer och mer.


Att man väljer att ta på sig "OFFERKOFTAN" är så enkelt.

Man behöver inte kämpa.....bara att låta allt tryck ner mig i det svarta hålet

          Som bara blir djupare och djupare....


Nu är det bestämt......

                              Koftan åker av

                                        Mitt liv måste förändras.

                                             Nya blad ska skrivas


Jag kommer dö en förtidig död om jag fortsätter som jag gör.

Funkar inte längre.

Om jag fortsätter med min beteende, ligga i soffan, inte äta, bara röka och dricka kaffe, ingen motion, sova halva dygnet kommer jag inte bli 55 år.

Dags att lyfta den feta röven, ta på mig skorna och komma ut i naturen igen.


Nu ger jag mig ett gymkort i julklapp, en aktivitetsklocka.

Dags att räkna kalorier, äta nyttig mat, ta bort socker, sluta röka, dags med träningen.

Nu handlar det inte om att jag ska bli trådsmal och bygga muskler.

Utan att röra på mig så jag kanske kan motionera bort blodtrycks- och blodfetts medicinerna.

Få krafter att spela fotboll och bandy med mina barnbarn i sommar, åka rullskridsor med Tilda.

Oraka mer utan att svimma vid minsta ansträngning.


Nu har jag bestämt mig och jag vet att jag kommer lyckas.

Hoppas i vill följa mig på min resa genom viktnedgång, och träningen.

Detta kommer rädda mitt liv.


Så den 25 december börjar min första tränings dag.

Nu ska jag fira julen med familjen och då ska jag kunna njuta och inte räkna kalorier.


Idag har jag varit hos Emmy och passat lilleman.

Här är lite kort på honom.

Mormors kille som föddes den 2 juni 2016

             


Puss på er <3

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards