mylupus

Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Marie Philalden - 3 januari 2017 01:26

Det nya året har anlänt.


Dom oskrivna dagarna som jag ska fylla med 

                                     Så mycket glädje jag kan


Nårslöfte? 
             NEJ

Hade ändå gjort löftet till mig själv långt innan jul.

Köpte mitt gym kort och nu ska det börjas med träningen.

Jag har lovar mig själv att gå ner i vikt innan min dotter gifter sig.

Sen tror jag på att motion räddar min kropp. 

                              Slippa värken

                                 Slippa äta blodtrycks medicin

                      Få ordning på hela jävla systemet

Marie ska bli

                   SUNDARE


2016 gav mig så mycket. Massa Gott och blandat.

Allt mellan sorg och glädje.

Dom största händelserna var att jag blev både farmor och mormor.

Bästa som hänt mig förutom mina egna barn

Året fick sluta med att jag firade både julen och nyåret med yngsta barnbarnet,

Min son och hans familj var i Stockholm för att fira.


   

Julen är ju barnens jul och det var så underbart att få dela det med Felix <3

Klart saknaden av William och Tilda var med mig hela dagen.


Nyår och min födelse dag firades med Emmy, Stefan, Felix, Johanna, Lotta och barnens pappa.

Fick en underbar present av Johanna som gjort en bokvikning från sitt hjärta till mig


 


Gladaste nyheten var att året slutade med att Emmy fick en anställning på Willys.

Är så lycklig och glad för hennes skull.

Jag har fått äran att passa Felix när hon arbetar. Det blev många timmar, men för mig betyder detta massor. Att Felix ska få egna minnen tillsammans med mig. Han kommer bli mormors kille.

Känslan när man får dela egen tid med barnbarnen betyder så enormt mycket. Att dom binder sina egna band.

Så Felix, det blir du och jag mot världen medan mamma och pappa jobbar.

   

Älskar dig gubben <3


Jag älskar alla mina barnbarn lika mycket. 

Känns kanske konstigt för er som läser min blogg och undrar varför jag inte nämner William och Tilda lika mycket.

Men det finns en bakgrund för det. Inget jag delar med mig.

Min kärlek till dom är lika stark och stor. Sörjer bara att jag inte kan dela med mig och sen att besöken mellan oss är inte lika intensiv som det är med Felix.

Nu behöver hon mig och jag ställer upp så mycket jag kan. Hade gjort samma för William.




 

Mina tre barnbarn Felix, Tilda och William <3 <3 <3 ÄLSKAR ER SÅ INNERIGT MYCKET


Nu siktar jag på ett fantastiskt år som ska fyllas av glädje, äventyr, mina barnbarns första födelsedagar, bröllop, fira min viktnedgång. Ska försöka finna mig en kärlek. Saknar tvåsamheten så innerligt mycket.


Nu säger Tanten som fyllt år sista dagen på 2016.

Ett helt år kvar till nästa fest. PUH


Puss och kram <3

#spotify

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards